Pozyskiwanie nowych klientów w biznesie

Nie masz pomysłów na przyciągnięcie uwagi nowych odbiorców? Jak wszyscy wiemy klienci są potrzebni aby firma funkcjonowała na rynku. Pomożemy Ci znaleźć działania, które mogą przełożyć się na wzrost sprzedaży oraz pozyskanie nowych klientów. Prawdopodobieństwo, że klient natrafi na Ciebie przez sieć jest większa niż reklama w lokalnej prasie więc nasze propozycje będą oparte o cyfrową rzeczywistość, która otacza każdego z nas. W tym artykule znajdziesz kilka praktycznych technik jednak pamiętaj, że każdy profil działalności biznesu jest inny, więc niektóre formy marketingowe mogą wpisać się w charakter twojej firmy bądź nie.

1.      Kreatywne wizytówki

Wielu przedsiębiorców nie docenia mocy wizytówek. Jest ona nadal potężną formą marketingu. Są małe i niby niepozorne jednak wciąż efektywne. Warto jest mieć je przy sobie w każdych okolicznościach. Dodatkowo, jeśli wyposażysz je w funkcję użytkową mogą być jeszcze bardziej efektywne. Warto dodać jakiś bonus aby każdy klient zachował bilet. Można również dodać kod QR, który będzie miał zakodowaną informację promocyjną.

2.      Kampanie partnerskie

Dobrym pomysłem jest nawiązanie współpracy w segmencie pokrewnym lub dopasowanym do twojej branży. Prosty przykład: prowadzisz przedsiębiorstwo usług remontowych? Reklamuj wtedy oferty architektów, stolarzy, kominków czy balustrad w zamian za polecanie twoich usług. Tworzysz wtedy sieć, w której firma 1 wspomaga marketing firmy 2.

3.      Sponsoring

Jest to powszechnie znany sposób na promocję produktów czy usług. Sponsor płaci wcześniej uzgodnioną kwotę partnerowi w zamian za reklamę. Wybór obszaru z którym będziesz współpracował zależy od Ciebie. Może to być sport, edukacja czy sztuka. Możesz zasponsorować imprezę, festyn, wydarzenia branżowe czy różne konferencje.

4.      Monitoruj konkurencję

Aby odnieść jak największy sukces musisz obserwować konkurencję. Patrz na ich rozwój, badaj ich poczynania oraz na potrzeby potencjalnych klientów. Obserwuj opinię kontrahentów oraz zwracaj uwagę na skargi na braki w ofercie konkurencji. Zaoferuj klientom to, czego nie otrzymają od twoich rywali. Dostarczaj nowe rozwiązania i wychwytuj błędy konkurencji.

5.      Witryna firmowa

Dobrze zorganizowana oraz estetyczna witryna firmowa to krok w udany biznes. Dzięki stronie możesz prezentować swoje produkty, usługi, wyprzedaże czy inne działania marketingowe. Jest to niewątpliwie dobra okazja do budowania bazy klientów. Pamiętaj o przejrzystości twojej witryny, łatwości jej obsługi oraz banalnego dotarcia do żądanych treści. Co raz więcej ludzi korzysta w dużej mierze tylko z telefonu więc warto również przystosować witrynę do urządzeń mobilnych. Warto również pamiętać o tym, żeby ułatwić kontakt. Żeby to zrobić umieść numer telefonu w górnej sekcji strony oraz dodaj prosty formularz dzięki czemu klient w łatwy sposób będzie mógł się z Tobą skontaktować.

6.      Newsletter

Jest to narzędzie, które jeśli dobrze spożytkujesz nawiążesz więź z klientem oraz wzrosną Ci transakcje. Jednak może to być również utrapienie dla klientów przez co możesz ich stracić. Trzeba z niego rozsądnie korzystać. Z zasady taki newsletter powinien zawierać porady, powiadomienia o nowościach oraz rabaty. Dlatego uważaj, żeby klienci nie odbierali tego jako spam – nie możesz być nachalny. Rozwiązuj problemy i prezentu korzyści a nie same produkty.

Twój wizerunek ma bardzo duży wpływ na to jak jesteś odbierany nie tylko przez klientów ale i również inne kontakty biznesowe. Rozwijaj swoje doświadczenie, szlifuj kompetencje, analizuj pomysły oraz poszerzaj horyzonty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *